Fout bij 'Wintercity'-actie NS: duizenden winnaars van privéchef in plaats van één
Gepubliceerd op 16/12/2024 00:00 in Binnenland
Op het reizigersforum van de NS is commotie ontstaan over een fout bij de 'Wintercity'-actie van het bedrijf. Duizenden mensen kregen per abuis een mail waarin stond dat zij de winnaar waren van een luxe thuisdiner met een privéchef. In werkelijkheid had slechts één persoon deze prijs moeten ontvangen.
De prijs bestond uit een vijfgangendiner voor maximaal zes personen, waarbij de chef zelf het bestek en servies zou meenemen. Zo'n 6000 mensen kregen echter de winnaarsmail, in plaats van één gelukkige deelnemer.
De NS erkent dat er een technische fout is opgetreden, waardoor de prijsmail naar zoveel mensen is verstuurd. Normaal gesproken had er een bevestigingsmail gestuurd moeten worden voor deelname aan de actie, maar dit is misgegaan in dit geval.
Vanochtend heeft de NS aangegeven dat zij de fout betreuren en dat zij de Wintercity-actie gewoon voortzetten. Er is extra controle ingevoerd om te voorkomen dat dergelijke fouten in de toekomst nogmaals voorkomen.
Op het forum worden suggesties gedaan voor een excuusdiner, bijvoorbeeld op Utrecht Centraal, maar de NS heeft aangegeven dat daar op dit moment geen plannen voor zijn. Sommige forumleden melden dat er vorig jaar ook al problemen waren met de kerstactie van de NS, waarbij duizenden deelnemers per abuis een gratis overnachting zouden hebben gewonnen.
De woordvoerder van de NS erkent dat er ook toen iets is misgegaan, maar kan niet precies aangeven wat er fout is gegaan. De reacties op het forum zijn gemengd, waarbij sommige mensen begrip tonen voor de fouten van de NS, terwijl anderen teleurgesteld zijn in de gang van zaken.