Medewerker Macy's verkeerd opgegeven bezorgkosten, kwartaalcijfers uitgesteld

Gepubliceerd op 27/11/2024 07:00 in Economie

Een voormalige medewerker van Macy's, een Amerikaanse warenhuisketen, heeft gedurende drie jaar in totaal 154 miljoen dollar aan bezorgkosten verkeerd opgegeven en verborgen. Macy's stelt dat de werknemer dit met opzet heeft gedaan, maar het doel daarvan blijft onduidelijk. Als gevolg hiervan heeft de retailer de bekendmaking van de kwartaalcijfers uitgesteld.

De persoon in kwestie werkt niet langer voor het bedrijf. Een bron met kennis van de situatie heeft aan The New York Times gemeld dat er geen geld is weggesluisd door de werknemer, maar dat Macy's pas de volledige kwartaalcijfers zal vrijgeven nadat het onderzoek naar de boeken is afgerond.

Macy's heeft aangegeven dat de werknemer de bezorgkosten heeft verborgen vanaf het vierde kwartaal van 2021 tot en met het recentste kwartaal van dit jaar. In totaal bedroegen de bezorgkosten voor de keten in die periode 4,4 miljard dollar. De boekhoudkundige fout kwam aan het licht tijdens de voorbereiding van de kwartaalresultaten.

Uit voorlopig onafhankelijk onderzoek is gebleken dat er waarschijnlijk geen medeverdachten waren betrokken bij het invoeren van de foutieve cijfers. De werknemer was verantwoordelijk voor de kostenberekening van de bezorging van kleine pakketten.

Macy's heeft, vanwege de gemaakte fouten, gisteren alleen voorlopige cijfers vrijgegeven. Het bedrijf heeft verklaard dat er geen aanwijzingen zijn dat de onjuiste boekingen enige impact hadden op bijvoorbeeld betalingen aan leveranciers. De volledige kwartaalcijfers zullen op 11 december bekend worden gemaakt.

Lees meer nieuws in economie