Apple biedt excuses aan voor omstreden reclame
Gepubliceerd op 10/05/2024 12:00 in Tech
Techbedrijf Apple heeft zijn nieuwste commercial offline gehaald na kritiek op de inhoud. In de reclame worden verschillende creatieve apparaten vernietigd, waarna de nieuwste iPad overblijft. Apple-baas Tim Cook kreeg direct negatieve reacties op de commercial, die volgens critici respectloos is tegenover makers van creatieve apparatuur.
Acteur Hugh Grant noemde de reclame "de vernietiging van de menselijke ervaring, met dank aan Silicon Valley". Apple-marketingverantwoordelijke Tor Myhren heeft in een verklaring aan Ad Age spijt betuigd over de keuze om de commercial uit te zenden. Hij benadrukte dat creativiteit een belangrijke waarde is voor Apple en dat het bedrijf producten ontwerpt die creatieve mensen wereldwijd kunnen gebruiken.
Ondanks de excuses heeft Tim Cook het bericht met de omstreden reclame niet verwijderd. Het bericht heeft inmiddels meer dan 50 miljoen keer de aandacht getrokken. Apple staat bekend om zijn artistieke en toonzettende reclames, maar deze keer lijkt het bedrijf de plank mis te hebben geslagen.